Onderzoek

Op deze pagina delen we de resultaten van de tevredenheidsonderzoeken onder klanten en samenwerkingspartners. Samen verbeteren we de ondersteuning van mantelzorgers in Rotterdam!

Mantelzorgers staan centraal bij Mantelfoon. Daarom onderzoeken we de wensen en behoeften van mantelzorgers en bekijken we in hoeverre het aanbod van mantelzorgondersteuning hierop aansluit in Rotterdam. Dit onderzoek doen we zelf. Daarnaast wordt de dienstverlening van Mantelfoon onderzocht door een onafhankelijke externe partij.

Onderzoek naar de dienstverlening van Mantelfoon

Regelmatig voert het onafhankelijk onderzoeksbureau DSP een tevredenheidsonderzoek uit onder mantelzorgers die met Mantelfoon gebeld hebben en onder samenwerkingspartners over onze dienstverlening. Drie thema’s staan hierbij centraal: de bekendheid van Mantelfoon, de waardering van de dienstverlening en aandachtspunten voor de toekomst.

Doel van het onderzoek

Het doel van het tevredenheidsonderzoek is het verbeteren en optimaliseren van de dienstverlening van Mantelfoon. Onze missie is om mantelzorgers te ontlasten en te ondersteunen. Dat doen we samen. Daarom hechten we veel waarde aan de resultaten van deze terugkerende onderzoeken.

Klanttevredenheidsonderzoek

In het klanttevredenheidsonderzoek worden mantelzorgers gevraagd of zij door een externe partij geïnterviewd mogen worden over het contact met en de dienstverlening van Mantelfoon.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat begin 2025 is uitgevoerd over de tevredenheid over en ervaringen met Mantelfoon in 2024, blijkt dat mantelzorgers erg tevreden zijn over Mantelfoon en zich goed geholpen voelen. Dit blijkt onder meer uit het feit dat slechts drie van de geïnterviewde mantelzorgers zich onvoldoende geholpen voelden, wat wij betreuren, en 95% van de bellers Mantelfoon aan anderen aanbevelen.
Van de mantelzorgers krijgt Mantelfoon het rapportcijfer 8,4.

Wat zeiden mantelzorgers:
“Je voelt je begrepen, zij weten in welke situatie je zit en hoe zwaar het is.”
“De vragen die ik had, hebben ze 100% beantwoord.”

Lees hier het volledige onderzoeksrapport 2025

In 2021 en 2023 is het klanttevredenheidsonderzoek ook uitgevoerd.
Lees hier het volledige onderzoeksrapport 2023
Lees hier het volledige onderzoeksrapport 2021

Partnertevredenheidsonderzoek

In het partnertevredenheidsonderzoek worden samenwerkingspartners van Mantelfoon geïnterviewd door een externe partij. Verschillende stedelijke partners doen mee aan het onderzoek. Denk aan zorg- & welzijnsorganisaties, wijkteams, scholen, respijtzorgorganisaties en de Vraagwijzer. Uit het partnertevredenheidsonderzoek uitgevoerd in 2025 over de tevredenheid en ervaringen in 2024 vinden vrijwel alle partners dat Mantelfoon goed vindbaar en bereikbaar is en waarderen de snelle reactie via telefoon, e-mail en chat.
Van de samenwerkingspartners krijg Mantelfoon het rapportcijfer 8,2.

Lees hier het volledige onderzoeksrapport 2025

In 2020, 2021 en 2023 werd ditzelfde onderzoek uitgevoerd.
Lees hier het volledige onderzoeksrapport 2023
Lees hier het volledige onderzoeksrapport van 2021
Lees hier het volledige onderzoeksrapport van 2020

Contact

Heb je vragen over deze onderzoeken of suggesties? We horen het graag. Samen verbeteren we de ondersteuning voor mantelzorgers.
Stuur je bericht naar info@mantelfoon.nl.

© 2025 Mantelfoon