Mantelfoon onderzoekt

Op deze pagina delen we onze onderzoeksresultaten.

Samen verbeteren we de ondersteuning van mantelzorgers in Rotterdam!

 

Mantelzorgers staan centraal bij Mantelfoon. Daarom onderzoeken we de wensen en behoeften van mantelzorgers en bekijken we in hoeverre het aanbod van mantelzorgondersteuning hierop aansluit in Rotterdam. Dit onderzoek doen we zelf. Daarnaast wordt de dienstverlening van Mantelfoon onderzocht door een onafhankelijke externe partij.

Onderzoek naar de dienstverlening van Mantelfoon

Regelmatig voert het onafhankelijk onderzoeksbureau DSP een tevredenheidsonderzoek uit onder mantelzorgers die met Mantelfoon gebeld hebben en samenwerkingspartners over de dienstverlening van Mantelfoon. Drie thema’s staan daarbij centraal: de bekendheid van Mantelfoon, de waardering van de dienstverlening en aandachtspunten voor de toekomst.


Doel van het onderzoek

Het doel van het tevredenheidsonderzoek is het verbeteren en optimaliseren van de dienstverlening van Mantelfoon. Onze missie is om mantelzorgers te ontlasten en te ondersteunen. Dat doen we samen. Daarom hechten we veel waarde aan de resultaten van dit onderzoek.


Klanttevredenheidsonderzoek

In het klanttevredenheidsonderzoek worden mantelzorgers gevraagd of zij door een externe partij geïnterviewd mogen worden door over het contact met Mantelfoon.

In 2023 is het klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder mantelzorgers. Zij zijn unaniem tevreden over Mantelfoon en voelen zich goed geholpen, blijkt uit het feit dat geen van hen een onvoldoende geeft. En 96% van de bellers zouden Mantelfoon aanbevelen aan anderen.

Van de mantelzorgers krijgt Mantelfoon het rapportcijfer 8,2.

Lees het volledige onderzoeksrapport 2023

In 2021 is ook een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.

Lees het volledige onderzoeksrapport 2021

Partnertevredenheidsonderzoek

In het partnertevredenheidsonderzoek worden samenwerkingspartners van Mantelfoon geïnterviewd door een externe partij. Verschillende stedelijke partners doen mee aan het onderzoek. Denk aan zorg- & welzijnsorganisaties, wijkteams, scholen, respijtzorgorganisaties en de Vraagwijzer.

In de eerste helft van 2023 is het partnertevredenheidsonderzoek uitgevoerd.

Mantelfoon kreeg het rapportcijfer 8,5.

Lees het volledige onderzoeksrapport 2023

In 2020 en 2021 werd ditzelfde onderzoek uitgevoerd.

Lees het volledige onderzoeksrapport van 2021 Lees het volledige onderzoeksrapport van 2020

Contact

Heb je vragen over deze onderzoeken of suggesties? We horen het graag. Samen verbeteren we de ondersteuning voor mantelzorgers. Mail via info@mantelfoon.nl of bel tijdens kantoortijden 010 – 261 41 66.

Meest gestelde vragen

Mantelfoon luistert naar je, denkt met je mee en geeft advies zoveel mogelijk passend bij jouw situatie. Bel 24 uur per dag gratis naar 0800 777 3333.