Onderzoek naar de dienstverlening van Mantelfoon
Regelmatig voert het onafhankelijk onderzoeksbureau DSP een tevredenheidsonderzoek uit onder mantelzorgers die met Mantelfoon gebeld hebben en samenwerkingspartners over de dienstverlening van Mantelfoon. Drie thema’s staan daarbij centraal: de bekendheid van Mantelfoon, de waardering van de dienstverlening en aandachtspunten voor de toekomst.
Doel van het onderzoek
Het doel van het tevredenheidsonderzoek is het verbeteren en optimaliseren van de dienstverlening van Mantelfoon. Onze missie is om mantelzorgers te ontlasten en te ondersteunen. Dat doen we samen. Daarom hechten we veel waarde aan de resultaten van dit onderzoek.
Klanttevredenheidsonderzoek
In het klanttevredenheidsonderzoek worden mantelzorgers gevraagd of zij door een externe partij geïnterviewd mogen worden door over het contact met Mantelfoon.
In 2023 is het klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder mantelzorgers. Zij zijn unaniem tevreden over Mantelfoon en voelen zich goed geholpen, blijkt uit het feit dat geen van hen een onvoldoende geeft. En 96% van de bellers zouden Mantelfoon aanbevelen aan anderen.
Van de mantelzorgers krijgt Mantelfoon het rapportcijfer 8,2.
In 2021 is ook een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Partnertevredenheidsonderzoek
In het partnertevredenheidsonderzoek worden samenwerkingspartners van Mantelfoon geïnterviewd door een externe partij. Verschillende stedelijke partners doen mee aan het onderzoek. Denk aan zorg- & welzijnsorganisaties, wijkteams, scholen, respijtzorgorganisaties en de Vraagwijzer.
In de eerste helft van 2023 is het partnertevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Mantelfoon kreeg het rapportcijfer 8,5.
In 2020 en 2021 werd ditzelfde onderzoek uitgevoerd.